Diadem dla królewny


How to knit a circlet for baby or DIY knitted crown for a girl. What a little girl need to be happy besides of crocodile? A circlet of course! Here’s a Polish translation for Circlet by Dani Sunshine with courtesy of the author. The pattern is free and it can be found here.


 


Jak zrobić koronę dla dziecka czyli diadem DIY na drutach dla dziewczynki. Czego do szczęścia oprócz krokodyla brakuje małej królewnie? Oczywiście korony!

Dziś Dzień Dziecka i z tej okazji mam dla Was mały prezent. Dzięki uprzejmości Dani Sunshine, przetłumaczyłam na język polski jej wzór Circlet, czyli Diadem. Jest to darmowy wzór, a oryginał do pobrania znajduje się tutaj.

Ta mała korona jest idealnym projektem do wykonania na ostatnią chwilę, jako element przebrania albo jako zabawny przerywnik pomiędzy większymi robótkami. Próbka nie jest najważniejsza; używając cienkiej przędzy i drutów można wyczarować delikatny diadem, grubsza włóczka i grubsze druty zaowocują okazalszą koroną. Pożądana dzianina ma być zwarta, ale elastyczna. Rozmiary diademu odpowiadają wyszczególnionym poniżej i są ciaśniejsze od obwodu głowy o 5 do 7,5 cm.

Włóczka:

Odpowiednio 23 (28, 37, 46, 55) metrów włóczki typu sport.

Przy grubszych włóczkach będzie potrzebny trochę większy metraż.

Druty: 3mm (lub rozmiar potrzebny do uzyskania próbki)

oraz Igła do dzianin

Rozmiary:

Dzidziuś (brzdąc, małe dziecko, starsze dziecko, dorosły)

Dopasowane do obwodu głowy:

35.5 (40.5, 45.5, 48, 53) cm

Próbka: 22o na 36rz= 10cm na 10 cm ściegiem francuskim.

By zacząć:

Nabrać 6 oczek.

Rząd 1 (RS): 3 o.p narzut, przerabiać na prawo do końca

Rząd 2 i wszystkie na lewej stronie (LS): przerabiać na prawo

Powtórz rzędy 1 i 2 w sumie 5 razy (11 oczek)

Rząd 11: 3 o.p, narzut, 7 o.p, zrób B (12 oczek)

Rząd 12 (LS): Zamknij 6 pierwszych oczek, przerabiaj na prawo do końca.

Uwaga: Po rzędzie 11, lewa strona jest z przodu a 1wsze oczko rzędu 12 było przerobione i znajduje się na prawym drucie gotowe do zamknięcia.

Powtarzaj rzędy 1-12 aż diadem będzie mierzył: 28 (33, 38, 40.5, 45.5) cm od nabranych na początku oczek.

Po przerobieniu następnego bąbelka (rząd 11), zamknij wszystkie oczka zamiast przerabiać rząd 12. Zszyj krawędzie uważając, by nie skręcić robótki, schowaj końcówki na LS.

Słowniczek:

B (bąbelek): 1 o.p, 1 o.ap, 1 o.p, 1 o.ap, 1 o.p (wszystkie z 1 o. ), obróć robótkę, zdejmij na prawo 1 o., przerób 4 o. prawe, przeciągnij 2gie, 3cie, 4te i 5te nad pierwszym oczkiem z prawego drutu (zostaje tylko 1 oczko).

o.p– oczko prawe

ap– oczko angielskie (odwrócone) prawe

RS- prawa strona robótki

LS– lewa strona robótki

Wzór autorstwa © Dani Sunshine lionessarts[at]gmail.com

Tłumaczenie i zdjecia © Paula Wiśniewska paula[at]polkaknits.com



No Comments
Post a Comment